Monday, April 18, 2011

sărbători pe care am să le adopt pentru că rezonează cu forul meu interior. (2)

bă, deci. înainte de orice, să ne-nţelegem. am două prenume: adrian şi liviu. de când ieream mic, răspund la andi. asta nu înseamnă că mă cheamă andrei, nu-mi serbez onomastica de sfântul andrei. la dracu', nu-mi serbez onomastica nici de sfântul adrian!

dar noroc că avem o ţară împânzită de ioni, elene, marii, ane, ănci, costeli, nici, neli, gici, andrei şi georgi.
lăsând la o parte că numele "nicu" poa' să vină şi de la ion, şi de la nicolae, m-am săturat de onomasticile astea. nu mai pot, nu mai vreau. daţi de băut părinţilor/naşilor voştri că v-au botezat atât de original, dar lăsaţi-mă dracului în pace.

prima parte - aici. like i said, nu vreau să vorbesc acum despre cum şi-a "altoit" biserica sărbătorile creştine tocmai în sau în jurul ălora păgâne, că asta-i altă poveste.

also, am uitat ieri de 1 mai - sărbătoarea muncii în care românii îşi iau liber de jur-împrejurul zilei, ca să fugă la mare să rebegească amorţiţi de alcool sau să iasă la iarbă verde, s-o pască.

aşa. uite sărbătorile pe care le propun eu:

1-2 februarie (sau 12, după the old ways) - imbolc - sărbătoare celtică, marchează începutul primăverii. bine, la noi începutul primăverii este undeva între crăciun şi bobotează, când apar primii ghiocei în piaţa romană. de imbolc, faci focuri de tabără, dansezi în jurul lor, bei, te tăvăleşti prin zăpadă şi prin jar, găseşti tu o ocupaţie.

mardi gras - pică prin februarie-martie, depinde de data în care pică paştele. oricum, putem să ne alegem o dată fixă, dacă renunţăm la paşte. de mardi gras te pui în cap şi la propriu, şi la figurat. liber la destrăbăl, desfrâu, dezmăţ. marţea carnavalieră.

17 martie - st. patrick's day - everybody's irish on st. paddy's day. se bea în tâmpie şi, ce-i mai important, ai cele mai multe şanse de a găsi un leprechaun care păzeşte un ceaun umplut cu bani de aur. 2 rainbows! woooow, lad!!

father's day - pe asta o avem şi noi, dar nimeni nu ştie de ea. ziua tatălui e ca un fel de ziua bărbatului (tot bergenbier-ul e de vină), adică o struţocămilă gen 8 martie (ziua femeii/mamei), de parcă se subînţelege că eşti tată sau mamă dacă eşti bărbat sau femeie. nu, serios, pentru un popor atât de avid de sărbători, e atipic să punem 2 într-una. aşa. asta pică în a doua duminică din luna mai. atunci ar trebui să se întâmple cele mai multe sandwich-uri din lume.

spring break - vacanţa de primăvară de la şcoală - 2 săptămâni de mardi gras. need i say more?

15 mai - ziua internaţională a sexului - văd că e făcută de nişte români. bine, bă'eţii! aţi prins ideea!

1 august - lughnasadh - festivalul luminii - focuri de tabără, dansuri, băutură - putem să-l înfrumuseţăm, că e la liber. celticii au cele mai mişto sărbători.

31 octombrie - halloween - deja împrumutată, dar mult subapreciată. sărbătoarea asta ar putea să fie de zece ori mai mare şi mai importantă la noi decât la americani. imaginaţi-vă o noapte în care strâng o gaşcă de rockeri, ne îmbrăcăm în cocalari şi piţipoance, cu ştrasuri, sclipiciuri, ochelari de muscă, trening cu pantofi, bling la gâţi şi perciuni cui şi ieşim "pe centru", să băgăm un blitzcaft cu manelarii adevăraţi. de altfel, cam aşa făcea şi vlad ţepeş, primul death metalist român.

26 decembrie - boxing day - toată lumea dă năvală în magazine, că-i totul la reducere. de altfel, o sărbătoare cu un nume foarte potrivit pentru domnii şi doamnele în vârstă care-şi rup coastele şi se târnosesc pentru o bormaşină, o sticlă de ulei, o pâine şi 10 metri pătraţi de pânză.

cam p-astea le-aş împrumuta. mai am câteva idei de sărbători pe care le-aş inventa, dar nu vreau să-mi încep secta religioasă chiar acum. nu i-a venit încă timpul.