Wednesday, March 20, 2013

o vând pe nichituş.

ăsta e un moment la care nici nu mă gândeam acum vreo trei-patru ani. stau şi mă uit la monitor cu maxilarul încleştat, cu o cută între sprâncene, ca atunci când dau o replică unui idiot care-şi termină argumentele idioate cu smileyface-uri idioate, subliniindu-şi singur lipsa idioată de umor.

pentru că asta cred eu despre mine acum, când vreau să o vând pe nichituş, că sunt un idiot. de obicei, asta e amuzant, dar aici nu este cazul. nichituş e o fiinţă care mă cunoaşte mai bine decât o cunosc eu pe ea. (dacă mă-ntrebaţi anumite detalii specifice despre ea, nu ştiu ce să vă spun; dar ea poate să vă explice exact ce-i de capul meu, în amănunt.) ce tot zic, în unele aspecte, mă cunoaşte mai bine decât mă cunosc eu pe mine.

câteva cuvinte despre nichituş. acum nişte zile de naştere, eram într-un club care nu mai există, pe-o scenă care nu mai există, şi răcneam "highway to hell" (care are să existe de-a pururi), când nişte oameni mi-au adus o bicicletă, de pe care nu m-am mai dat jos o bună bucată de vreme. lucrul ăsta a funcţionat ca trăgaci pentru oamenii din gaşcă, aşa că unii şi-au cumpărat şi ei biciclete după aia. ciprian muntele face filme de pe bicicletă, doiniţa e în merida nomad team, măria s-a transformat în bicicletă, anuşca a primit bicicletă acum vreo doi ani, ancasandu a primit bicicletă acum un an, oix & ciocio şi-au luat şi ei, trăndă e biciclist-reclamant de meserie. felix avea deja bicicletă, dar şi-a luat alta.

dar să mă întorc la nichituş. o cheamă aşa în cinstea unei moldovence care m-a făcut să mă gândesc la nişte lucruri în viaţă. şi pe bicicletă mi-am făcut de multe ori ordine-n cap. am făcut drumuri lungi şi dificile împreună, am îndurat ploaie, vânt, ninsoare, gheaţă, caniculă, noroi, lacuri, pâraie. am făcut croaziere prin parcuri şi pe alei, am mers la downhill împreună şi am dormit în câmp, legaţi unul de altul cu un antifurt.

şi acum, câteva poze cu lămuriri. (în afară de-aia, noaptea, pozele-s făcute azi, de un domn maniac de biciclete, care tocmai a "făcut-o boboc". lămuririle-s toate ale mele.)

călare pe nichituş am mers de două ori la mare, pe drumul vechi, şi nu cu hoarda aia de biciclişti
care pleacă de 1 mai spre mare şi ajunge înjumătăţită, ci cu un singur om lângă mine.
nichituş mă cunoaşte mai bine decât mă cunosc unii oameni.
îmi răspunde imediat şi niciodată nu-mi iese din cuvânt.
nichituş e vânjoasă, nu m-a lăsat niciodată la greu.
oricât de lungi şi de grele au fost drumurile, am ajuns întotdeauna cu bine la capăt.
nichituş e comodă. îi plac plimbările prin parcuri şi aiurea prin oraş.
are roţi de 26'', furcă zdravănă, e obişnuită cu bucureştiul.
nichituş e mişto noaptea.
muşcă din câinii vagabonzi, claxonează şi dă flash-uri maşinilor, zvârle cu apă înspre pietonii nesimţiţi.

nichituş e lucru nemţesc. bulls antiradar. piesele schimbate în 4 ani au fost: cablurile de viteze şi de frână (mai îmbătrânesc şi ele), plăcuţele de frână din spate (mai pun şi frâne), cauciucurile (se tociseră, acum are cauciucuri noi, de offroad), 1 jantă şi 2 camere (de la 2 pane, una mai dură). lanţul e brici, schimbătoarele-s brici, frânele-s brici (frâna din faţă e pe disc).
nichituş este bicicleta pe care am învăţat să merg fără mâini pe bicicletă.
nichituş ia bordurile ca o gazelă.
nichituş are demnitate şi e cochetă. când a fost revizuită de mântuială, înaintea unei plecări la mare, şi s-a trezit cu vitezele dereglate şi lanţul fugind în primii 300 de metri, s-a întors la revizie şi a refuzat să plece de-acolo până când n-a fost făcută zeiss şi n-a primit cadou o pereche de schimbătoare de viteze noi-nouţe, shimano, argintii, cu frâne şi tot dichisul, deşi cele vechi erau într-o perfectă stare de funcţionare.

dar, să n-o mai lungesc: nichituş e supergagică. dacă ar fi fată, ar fi christina hendricks with a hard body. de fapt, asta înseamnă "nichituş" în limba engleză.

şi, pentru că sunt un nemernic şi un ticălos fără sentimente, şi vorbesc despre bani, vă spun că nichituş costă 800 de lei*, care au să ajungă în următoarea nichituş**.

* am să ţin antifurtul, claxonul, ledurile, pompa şi coarnele verticale, care-s chestii anexe cumpărate de mine, şi care au să ajungă şi ele în următoarea nichituş.
** spiritul lui nichituş se va regenera pur şi simplu într-o altă bicicletă, exact - dar exact - ca the doctor.

f.a.q.: de ce o vând? din aceleaşi motive pentru care christopher eccleston şi david tennant (şi, la un moment dat, în viitor, matt smith) au renunţat la "doctor who". pentru alte detalii, programări de vizionare şi de test ride: coralfields [at] gmail [dot] com.